Zapisz się na listę zainteresowanych na kurs online
Geometria
z Montessori
Czy chcesz uczyć się
i wspierać dziecko w nauce geometrii w prosty, manipulacyjny
i konkretny sposób?
Geometria jest częścią naszego codziennego życia i bez niej świat, jaki znamy, nie istniałby.
Przekazywanie tej idei dzieciom jest ważne, aby pomóc im zrozumieć wszystko, co je otacza.
Natura to geometria – bez niej nie można by zaprojektować domów, ulic, upraw… No właśnie!
Tak zaczęła się geometria, wraz z uprawami nad Nilem. Wiesz o tym? I tak zaczyna się ten kurs: z pięknej opowieści dowiesz się jak to wszystko się zaczęło i zagłębisz się w każdy szczegół tego obszaru edukacyjnego.
Chcesz poznać geometrię razem z nami?
Zagadnienia poruszone
w kursie:
Kształcenie zmysłów wprowadzeniem do geometrii w systemie Montessori
Materiały sensoryczne stanowiące wprowadzenie do geometrii:
– komoda geometryczna,
– trójkąty konstrukcyjne (6 pudełek)
– bryły geometryczne
– kolorowe ornamenty
Opowieść o historii geometrii
Punkty, proste, półproste, krzywe, odcinki
Wprowadzenie pojęć
Oznaczanie
Mierzenie – jednostki
Symetralna odcinka
Prostopadłość i równoległość
Opowieści
Kąty
Kąty i ich rodzaje
Różne sposoby mierzenia kątów
Dwusieczna kąta
Figury płaskie
Trójkąty i ich rodzaje
Nierówność trójkąta
Suma kątów w trójkącie
Wysokość, symetralna, dwusieczna
Czworokąty i ich rodzaje
Kąty i boki w czworokątach
Suma kątów w czworokątach
Kąty w trapezie
Kąty w równoległoboku
Własności przekątnych w różnych czworokątach
Wielokąty foremne i inne
Koło – wprowadzenie pojęć (styczna, cięciwa, promień, średnica, pierścień, wycinek)
Koła wpisane i opisane
Pola figur
Wprowadzenie pojęcia pola figury
Pole prostokąta i równoległoboku
Pole trójkąta
Pole rombu, trapezu, deltoidu, wielokątów
Pole koła
Jednostki pola
Twierdzenie Pitagorasa
Przystawanie i podobieństwo, proporcjonalność
Symetrie
Przystawanie figur
Podobieństwo figur
Obwód koła
Pole a podobieństwo (+pole koła)
Twierdzenie Talesa
Bryły przestrzenne
Wprowadzenie sensoryczne do brył geometrycznych
Wprowadzenie pojęć podstawowych związanych z bryłami
Zależności między liczbą wierzchołków, krawędzi i ścian w graniastosłupie i ostrosłupie
Bryły obrotowe
Siatki brył
Rzuty i przekroje brył
Objętość
Wprowadzenie pojęcia objętości
Objętość graniastosłupa
Objętość ostrosłupa
Objętość walca i stożka
Bonusy
sensoryczne wprowadzenie do geometrii dla młodszych dzieci lub dla dzieci starszych, które takiej bazy sensorycznej potrzebują
materiały do pobrania, dzięki którym przygotujesz pomoce geometryczne do wspierania edukacji Twojego dziecka
odnośniki do podstawy programowej w klasach 1-8
dodatkowe lekcje z opowieściami, które możesz wykorzystać, aby zobrazować dziecku poszczególne zagadnienia
materiały wykraczające poza podstawę programową szkoły podstawowej
opisy pracy z poszczególnymi materiałami – stworzysz własny album/podręcznik do działań z dziećmi
Jak to działa?
Kurs ma formę lekcji wideo, do których będziesz mieć dostęp na platformie kursowej na stronie zadzieckiem.pl. Oprócz tego do każdego działu zaprosimy Cię na webinar podsumowujący, spinający i rozszerzający zagadnienia przedstawione w poszczególnych modułach. To 8 spotkań pełnych wiedzy i inspiracji.
Otrzymasz również dostęp do grupy na Facebooku, z której będziemy Cię wspierać i odpowiadać na Twoje pytania.
Dostęp do kursu: 3 lata
Kurs będzie można kupić w całości lub poszczególne moduły.
Zapisz się na listę zainteresowanych:
Autorki kursu:
Ula Pastwa
Mama czwórki dzieci, autorka Ekspedycji Matematycznej. Doktor nauk matematycznych, autorka pracy magisterskiej w zakresie geometrii. Kocha pokazywać geometrię, którą można zobaczyć, dotknąć i odkryć samodzielnie. Robi to na różnych poziomach wiekowych (od przedszkolaków do rodziców) i etapach fascynacji matematyką (od przekonywania że matematyka nie gryzie, po fascynatów i olimpijczyków). Chciałaby pociągnąć Cię do najpiękniejszego oblicza geometrii, a dzieci… one same pójdą z Tobą!
Kasia Chlebica
Mama trójki dzieci edukująca domowa i prowadząca ZA DZIECKIEM – Wychowanie i Edukacja z Montessori. Familiolog, pedagog przedszkolny i pedagog Montessori zarówno przedszkolny, jak i szkolny. Jestem ogromną zwolenniczką kształcenia i edukacji na bazie konkretów, a przede wszystkim za pomocą wszystkich zmysłów. Uważam, że takiej edukacji potrzebują nie tylko dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym, ale i wczesnoszkolne, a także młodzież szkolna. Widzę, jaki zachwyt pojawia się na twarzach osób dorosłych – studentów, rodziców i nauczycieli – kiedy doświadczają różnych abstrakcyjnych zagadnień podczas pracy na materiałach Montessori i nie wyobrażam sobie pozbawić tego doświadczenia dzieci i młodzieży szkolnej. Geometria jest takim działem, który wręcz prosi się o edukację na konkrecie i w oparciu o doświadczenie, działanie, manipulowanie, a nie tylko czytanie i pisanie o niej za pomocą symboli i narzędzi geometrycznych.
I w tym kursie razem z Ulą chcemy zachwycić Cię właśnie geometrią.
Jestem przekonana, że w trakcie tego kursu powiesz zdanie, które słyszę regularnie po kursach i warsztatach: “Dlaczego mnie tak nie uczyli w szkole?”