Roczny program

“Edukacja wczesnoszkolna

z Montessori”

 

u

Twoje dziecko rozpoczyna naukę w zerówce lub pierwszej klasie?

u

Zaczynasz zauważać zmiany w rozwoju dziecka w wieku 6 lat i czujesz, że nie do końca jesteś przygotowana na to, co się dzieje?

u

Zastanawiasz się jak wspierać rozwój i edukację dziecka w wieku wczesnoszkolnym?

u

Chcesz, aby Twoje dziecko nadal zdobywało wiedzę z radością i ciekawością?

u

Szukasz wskazówek jak przygotować wspierające otoczenie dla dziecka w wieku 6-12 lat?

u

Szukasz rozwiązania edukacyjnego, które naprawdę rozbudzi w Twoim dziecku pasję do nauki?

u

Aktualne programy nauczania w szkole nie spełniają Twoich potrzeb lub oczekiwań?

u

Zaczynacie edukację domową i chcesz mieć wsparcie pedagogów z doświadczeniem w skutecznym i pełnym szacunku nauczaniu w domu?

u

Czy Twoje dziecko ma nienasycony głód wiedzy i czasami czujesz się przytłoczony próbami zaspokojenia jego potrzeb?

u

Szukasz dla dziecka podejścia edukacyjnego, które zachęca do rozwoju osobistego i krytycznego myślenia?

W tym programie poznasz odpowiedzi na wszystkie swoje pytania i wątpliwości, ale nie tylko…

Dziecko wczesnoszkolne ma ogromny potencjał.

Maria Montessori podzieliła drogę w dorosłość na trzy sześcioletnie okresy. Wizja faz rozwojowych jest najdobitniej wyrażona podczas pracy z heterogenicznymi grupami. Dotyczy to środowiska społecznego, w którym dzieci rozwijają się i uczą radzić sobie z dziećmi w różnym wieku. W każdym okresie rozwojowym dzieci są szczególnie skoncentrowane na określonych obszarach wypływająjących z ich potrzeb. Do rodziców i nauczycieli należy wspieranie i zachęcanie dzieci w tym rozwoju w jak największym stopniu. Te fazy rozwojowe to:

– okres tworzenia od urodzenia do sześciu lat;

– potem następuje okres eksploracji i nauki: od sześciu do dwunastu lat;

– i wreszcie okres orientacji społecznej, od dwunastego roku życia.

Dzieci w wieku od 6 do 12 lat wkraczają w nowy etap rozwoju. Chłonny umysł młodszego dziecka ewoluuje w świadomy umysł. Uczniowie szkół podstawowych są zainteresowani przyczynami, wyjaśnieniami i perspektywą czasu; kochają wielkie idee i wzniosłe koncepcje — im większe, tym lepsze. Są chętni do odkrywania i poznawania tego, co dalekie zarówno w przestrzeni jak i w czasie.
Uczniowie w wieku wczesnoszkolnym rozwinęli pewne poczucie tego, co jest prawdziwe, i teraz lubią wykorzystywać swoją wyobraźnię do odkrywania rzeczy, których nie mogą doświadczyć konkretnie, takich jak inne kultury lub wielkie idee. Konkretna, manipulacyjna praca przedszkolnego programu naturalnie ustępuje miejsca bardziej abstrakcyjnej, intelektualnej pracy.
Uczniowie szkół podstawowych są również bardziej świadomi swoich rówieśników, społeczności i problemów globalnych. W mniejszym stopniu skupiają się na porządku fizycznym, a bardziej na moralnym poczuciu porządku. Mają silne poczucie sprawiedliwości, uczciwości i zasad.

Co zyskasz dzięki temu kursowi?

Zrozumiesz charakterystykę i potrzeby dziecka w wieku od 6 do 12 lat oraz sposoby towarzyszenia mu.

Odkryjesz, jak ważna jest Edukacja Kosmiczna i jak ją zastosować w domu wspierając edukację dziecka w wieku wczesnoszkolnym.

Nauczysz się, jak przygotowywać i prezentować Wielkie Lekcje, wraz z pomysłami na ich adaptację w domu.

Poznasz różne sposoby pracy z poszczególnymi zagadnieniami z zakresu edukacji matematycznej, polonistycznej, przyrodniczej.

Zobaczysz jak w praktyce wykorzystać Wielkie Opowieści w realizacji podstawy programowej wczesnoszkolnej nie ograniczając potencjału, możliwości dziecka w wieku wczesnoszkolnym.

Będziesz stawać się wspierającym przygotowanym dorosłym, który z mocą i pewnością działa kreując i przygotowując otoczenie odpowiadające potrzebom rozwojowym dziecka.

Zobaczysz jak wspierać swoje dziecko w rozwoju, równocześnie rozwijając siebie.

Doświadczysz poczucia, że to w Twoich rękach leży dobro, przyszłość, edukacja dziecka i odważnie podejmiesz to wyzwanie.

Poznasz założenia i zobaczysz jak konstruować tzw. spiralny program edukacji, który polega na tym, że dziecko wraca do tych samych treści na kolejnych poziomach edukacji, rozszerzając ich zakres. Nowa wiedza i umiejętności są budowane na podwalinach już wprowadzonej i utrwalonej wiedzy. Jednocześnie zaproponujemy Ci zintegrowany program, dzięki któremu czwarta klasa i podział na poszczególne przedmioty nie będzie straszny dla Twojego dziecka.

Wiesz, że Ty, Twoje dziecko i Twoja rodzina zasługujecie na wszystko, co najlepsze i nie chcesz mieć mniej tego dobra.
A jeśli spotkasz w tej wędrówce trudności, to wesprzemy Cię i damy narzędzia, żebyś potraktowała je jako szansę do nowych możliwości i jeszcze większego rozwoju.
Razem z nami zobaczysz, że nauka zagadnień z podstawy programowej to tak naprawdę malutki wycinek możliwości Twojego dziecka i wypłyniesz razem z dzieckiem na być może nieznane Tobie dotąd wody edukacyjne.

Sprawdź, co Cię czeka przez najbliższy rok:

Zaprojektowałyśmy program, który wypływa z serca wczesnoszkolnego programu Montessori – z Wielkich Opowieści.

W ramach każdego miesiąca będziemy pracować nad wybranym obszarem łączącym podstawę programową edukacji wczesnoszkolnej obowiązującą uczniów w polskich szkołach z edukacją kosmiczną Montessori.

Co tydzień w programie znajdziesz materiały, nagrania audio lub video prowadzące Cię przed edukację wczesnoszkolną. Znajdziesz w nich zarówno wiedzę, która poszerzy Twoją świadomość wychowawczą na temat rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym, jak i propozycje, jak w praktyce przedstawiać dziecku nowe zagadnienia, wspierając jego edukację.

Każdy miesiąc będzie miał swój motyw przewodni, który zarazem będzie propozycją projektu do zrealizowania z dzieckiem w domu. Do działań projektowych otrzymasz od nas zarówno inspiracje, jak i gotowe materiały do pobrania.

 

 

Raz w miesiącu spotkamy się na grupowym spotkaniu online – webinarze, który będzie miał formę inspiratorium z sesją pytań i odpowiedzi.

Przez cały miesiąc możesz też zadawać pytania w formie pisemnej, na które będziemy odpowiadać na koniec miesiąca (lub w ciągu tygodnia, jeśli sytuacja będzie tego wymagała)

Zaproponujemy planer edukacji wczesnoszkolnej, w którym wspólnie z dzieckiem zaplanujecie swoje działania edukacyjne.

Otrzymasz dostęp do platformy kursowej z zamieszczonymi na niej materiałami, które będą Cię prowadzić przez ten rok. Będą tam też zamieszczane nagrania webinarów, a także materiały do pobrania.

Zaczniemy od charakterystyki potrzeb, możliwości i umiejętności dziecka w wieku wczesnoszkolnym (6 – 10). Porozmawiamy o tzw. gotowości szkolnej czyli umiejętnościach, które znacząco ułatwią edukację na etapie szkolnym.

Pokażemy Ci Wielkie Lekcje przygotowane specjalnie na potrzeby tego programu, które są sercem i centrum edukacji wczesnoszkolnej w pedagogice Montessori.

Znajdziemy punkty łączące ze sobą wychowanie kosmiczne Marii Montessori z poszczególnymi zagadnieniami podstawy programowej i pokażemy Ci jak z nimi pracować.

Skupimy się na nadrzędnym celu Marii Montessori – wychowaniu i edukacji do pokoju i podążymy za jej słowami „Proszę was kochane dzieci, które wszystko potraficie, abyście razem ze mną budowały pokój na całym świecie i pomiędzy ludźmi.”

Wielkie Lekcje dadzą nam całościowe, panoramiczne spojrzenie na świat, który nas otacza, a to pozwoli nam wejść w edukację przyrodniczą, matematyczną, polonistyczną, a także pokazać Ci jak wykorzystać działania twórcze w edukacji muzycznej, plastycznej i technicznej. Jednak podstawa programowa będzie tylko podstawą i naszym minimum, a dzięki Wielkim Opowieściom będziesz razem z dzieckiem podążać za jego zainteresowaniami i pasjami.

Pokażemy Ci, jak zgodnie z potrzebami rozwojowymi pracować z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym – jak przygotować otoczenie, jakie zaproponować aktywności, książki, materiały. Zobaczysz też, że wiele z tych obszarów możesz zagospodarować bez ogromnych nakładów finansowych.

Jeśli Twoje dziecko jest na etapie nauki pisania, czytania, liczenia, to pokażemy Ci jak wykorzystać Wielkie i Małe Opowieści do wzbudzenia zachwytu w dziecku, aby nauka stała przyjazna i radosna.

Większość kursów Montessori po prostu pokazuje Wielkie Lekcje i podstawowe rozszerzenia do nich, nie oferując połączenia z podstawą programową edukacji wczesnoszkolnej, która jest wstępem do podstawy programowej każdego z wydzielonych przedmiotów na etapie klas 4-8. My pokażemy Ci, że możesz wykorzystać szerszy obraz po to, żeby zbudować solidny fundament edukacji na późniejszych etapach.

Podsumowując:

Raz w miesiącu grupowe spotkanie online – webinar

Przez cały miesiąc możesz zadawać pytania w formie pisemnej

Dostęp do platformy kursowej z zamieszczonymi na niej materiałami, a także dostęp do grupy na facebooku, gdzie będziemy się kontaktować na bieżąco.

Planer edukacji wczesnoszkolnej

Dostęp do programu na rok

Dla kogo?

R

Dla wszystkich, którzy już trochę znają pedagogikę Montessori i wspierali dziecko na etapie przedszkolnym wykorzystując jej założenia

R

Dla tych, którzy zupełnie nie znają pedagogiki Montessori i będzie to dla nich nowość, ale chcą wspierać dziecko we wszechstronnym rozwoju

R

Dla tych, których zainspirowały Wielkie Lekcje i szukają praktycznych rozwiązań adaptacji wczesnoszkolnej podstawy programowej do założeń programu wynikającego z Wielkich Lekcji

R

Dla rodziców rozpoczynających edukację domową i szukających wsparcia w tej drodze

R

Dla rodziców, których dzieci uczęszczają do klasycznych szkół, ale chcą wykorzystać potencjał wieku wczesnoszkolnego

Edukacja wczesnoszkolna z Montessori

Program roczny

Cena: 999 zł

Kurs poprowadzą ramię w ramię:

Agnieszka Brzykcy-Bentkowska

Cześć! Nazywam się Agnieszka Brzykcy-Bentkowska i bardzo się cieszę na naszą wspólną edukacyjną przygodę 🙂

Od zawsze zachwyca mnie świat,
stale dociekam jak działa świat i dlaczego właśnie tak,
nieprzerwanie poszukuję związków, zależności, końców i początków,
nieustannie analizuję, stawiam hipotezy i je weryfikuję.
Wszystko to dlatego, że patrzę na świat przez matematyczne okulary.

Już przy pierwszym kontakcie z montessoriańskimi „zmaterializowanymi abstrakcjami” zrozumiałam, iż jest to brakujące ogniwo klasycznej edukacji matematycznej. Ogniwo, które poprzez doświadczanie pozwala na ugruntowania w sobie zasad i prawidłowości leżących u podstaw matematyki. Ogniwo, które umożliwia płynne naturalne przejście na poziom myślenia abstrakcyjnego na kolejnych etapach edukacji.

Z wykształcenia jestem nauczycielem matematyki oraz przedmiotów ekonomicznych z kilkuletnim doświadczeniem w pracy w szkołach publicznych i niepublicznych w klasach dwujęzycznych. Od zawsze edukacja zaczynała się dla mnie od relacji, od poznania potrzeb i potencjału tkwiącego w każdym dziecku. Miałam szczęście pracować w oparciu o ocenianie kształtujące oraz tutoring szkolny.

Wraz z pojawieniem się na świecie mojej córki pojawiała się w naszym życiu pedagogika Marii Montessori i na dobre ukierunkowała ścieżki mojego rozwoju zawodowego i rodzicielskiego. Uczestniczyłam w kursach dotyczących montessoriańskiej edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz zgłębiałam literaturę przedmiotu dostępną na rynku rodzimym oraz anglojęzycznym. Kulminacją tej drogi było ukończenie dyplomowego kursu Montessori w zakresie szkoły podstawowej (6 – 15 lat) organizowanego przez Akademię Biberkor z Niemiec we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Montessori.

Na co dzień swoje powołanie do dzielenia się wiedzą i umiejętnościami realizuję w ramach edukacji alternatywnej. Współtworzę w Warszawie przestrzeń wspierającą rodziny edukujące dzieci domowo, która łączy w sobie założenia pedagogiki Marii Montessori oraz leśnej edukacji. Wykorzystanie interdyscyplinarnych projektów pozwala na dostosowanie działań do indywidualnych potrzeb, zainteresowań i możliwości poszczególnych dzieci.

Towarzyszenie młodym ludziom w ich naturalnym rozwoju jest dla mnie źródłem spełnienia i radości. Jest to także bodziec do nieustannego pogłębiania swojej wiedzy w zakresie wspierania procesów uczenia się oraz wspierania rozwoju umiejętności społecznych dzieci.

Swoim zachwytem nad pedagogiką Montessori (ze szczególnym uwzględnieniem aspektu matematycznego) dzielę się również za pośrednictwem mediów społecznościowych. Z kolei aktywny członek Polskiego Stowarzyszenia Montessori działam na rzecz propagowania pedagogiki Marii Montessori oraz wspierania placówek oświatowych działających w oparciu o jej założenia.

W wolnych chwilach czytam i tworzę. Tworzę pomoce zgodne z założenia pedagogiki Marii Montessori i zachęcam do tego innych dorosłych. Tworzę opowieści naukowej treści, którymi zapraszam dzieci i dorosłych do wspólnego poznawania świata i wspólnego przeżywania zachwytu nad nim.

Katarzyna Chlebica

   Kasia Chlebica

Mama czwórki dzieci edukująca domowo i prowadząca ZA DZIECKIEM – Wychowanie i Edukacja z Montessori. Familiolog, pedagog przedszkolny i pedagog Montessori zarówno przedszkolny, jak i szkolny.  Swoją wiedzę zdobywałam na studiach i kursach prowadzonych przez różne ośrodki Montessorianskie – a po ostatnim doświadczeniu kursu w Polskim Stowarzyszeniu Montessori prowadzonym przez Akademię Biberkor  jestem jeszcze bardziej przekonana do tego systemu edukacyjnego.  Jestem ogromną zwolenniczką kształcenia i edukacji na bazie konkretów, a przede wszystkim za pomocą wszystkich zmysłów. Uważam, że takiej edukacji potrzebują nie tylko dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym, ale i wczesnoszkolne, a także młodzież szkolna. Widzę, jaki zachwyt pojawia się na twarzach osób dorosłych – studentów, rodziców i nauczycieli – kiedy doświadczają różnych abstrakcyjnych zagadnień podczas pracy na materiałach Montessori i nie wyobrażam sobie pozbawić tego doświadczenia dzieci i młodzieży szkolnej. 

Już dawno temu zachwyciłam się Wielkimi Opowieściami i dostrzegłam w nich ogromną szansę na przyjazną edukację dzieci szkolnych, a odkąd zaczęłam tworzyć własne mniejsze Opowieści widzę, że można dzięki nim osiągnąć nie tylko przyjazną, ale i wartościową i jakościową edukację, a przede wszystkim podążać za dzieckiem i jego potrzebami, możliwościami i umiejętnościami. 

Jestem przekonana, że w trakcie tego kursu powiesz zdanie, które słyszę regularnie po kursach i warsztatach: “Dlaczego mnie tak nie uczyli w szkole?”